maandag 28 oktober 2013

Live Laugh Love

Goedemorgen lieve lezers,

Welkom aan alle nieuwe volgers hier op het blog.
Ik hoop dat ik jullie inspiratie kan geven en dat je antwoorden
kunt vinden op je vragen. 
Veel plezier hier op het blog.

De laatste heb ik aardig wat gespeeld met de Airbrush.
Het blijft gewoon zo leuk om hier mee aan de gang te gaan.
Je weet niet hoe het word of wat het word.

Bij alle 3 de kaarten is min of meer dezelfde techniek gebruikt. 


Je hebt nodig:

Copic Markers
Airbrush
Blender vloestof
stempels en inkt
Blending tool met foam
Maskers
 DCP papier

Je start met het airbrushen van je ondergrond papier 
voor de rechte kaarten heb ik gekozen voor het formaat
10 x 14 cm voor de vierkante kaart 14 x 14

Airbrush je favoriete kleuren op het papier, of pak juist
een combinatie waarvan je denkt "nou moet dat iets worden" je zult
versteld staan van het resultaat.
Airbrushen hoeft in dit geval helemaal niet zo mooi of netjes te zijn.
Ga met een aantal kleuren over elkaar en door elkaar heen
het maakt nu niet zo heel veel uit of je van licht naar donker
gaat of van donker naar licht
ook families spelen bij het airbrushen niet echt een rol.


Breng wat blender vloeistof aan op je blending tool en gebruik dit om een stempel
te beinkten. 
Stempel de afdruk op de kaart. Laat dit even liggen.
De blendervloeistof duwt de copic inkt opzij waardoor je een witte afdruk krijgt.
Stempel nu in kleur de overige stempels
bij de bovenste kaart is voor het gezicht een masker gebruikt van I-Stencil


Bij deze kaart heb ik eerst de randen afgeplakt met masker tape zodat deze mooi wit blijven.
geairbrushed en gestempeld
en als laatste het masker tape verwijderd. 

De stempels die gebruikt zijn:
Chocolate Barowue - visnet
Rijn design - vissen, zeewier en luchtbellen
swirl - Unique


Een airbrush is een hele uitgave in eens, zeker in deze tijden. '
Aan de andere kant bied hij ook heel veel plezier, en niet alleen
aan jou maar aan het hele gezin. 
Zo werkt het hier wel, onze oudste dochter vind het geweldig om ook te werken
met mama's spullen. 
Ik leg haar uit hoe ze ermee moet werken en laat haar haar gang gaan.
Tuurlijk kijk ik oogluikend en vol trots toe als ik 
zie hoe geconcentreerd ze weer bezig is. 
Bij HobbyVision en bij de scrapbook winkel in Heesch kun je een 
airbrush machine bestellen beide winkels hebben hem niet op voorraad
maar kunnen hem wel voor je bestellen. 

Ben weer erg benieuwd wat je van de kaarten vind. 
Dank je voor het achterlaten van je reactie. 


post signature
Follow Me on Pinterest

8 opmerkingen:

Antoinette Voorn zei

Ohhh wat een bjoeties heb je weer gemaakt en gaaf al die kleuren!

anncreatief zei

Wat een mooie kaarten,..!Leuk gezellig met mama meedoen.
Liefs Anneke

chantal zei

Die zijn zo mooi, prachtige combinaties
Liefs chantal

Linda zei

Heel erg mooi gedaan
gr linda

Gerrina zei

Mooie kaarten! De 1e is mijn favo, maar bij de 2e vindt ik de randen zoo mooi! Groetjes, Gerrina

Lidia R. zei

hermosos trabajos !! ahora soy tu fan :)saludos desde Costa Rica!!! lidia rodriguez http://belloamanecercr.blogspot.com/

Anita Meijer zei

Schitterend Lydia.
Liefs van Anita

Nannieflash zei

Hi Lydia, you probably are unaware that our clocks went back an hour last weekend, but not to worry Ill pop by again later.
You are teaching your daughter well, shes a real poppet. hugs Shirleyxxxx