zaterdag 12 juni 2010

Cinch en Zutter bind it all



Zutter Bind it all tegen de Cinch
Naar aanleiding van het filmpje over de Cinch kreeg ik de vraag wat het verschil is met Zutter bind it all.
Ik zal proberen de werking van de Zutter te beschrijven met de verschillen t.o.v. de Cinch.
* Zutter is kleiner, de exacte maten kan ik niet vermelden daar ik de zutter niet meer heb.
* In gewicht verschilt het niet zo heel veel.
* Zutter stanst 6 gaten    - Cinch 12 gaten
* Zutter heeft een boog die uitgetrokken kan worden om hem stabiel te maken
   Cinch blijft van zich zelf zeer goed staan
* Zutter kan kleinere inbindringen aan.
   Bij de Cinch zou je de afstand moeten opvullen bij gebruik van kleinere inbindringen (kleiner van 3/4 inch.)
* Cinch heeft een verstelbare lineaal die zeer gemakkelijk in gebruik is
   Zutter heeft dit niet.
* Bij de Cinch kunnen de ponsgaten "dicht" gezet worden
   Bij Zutter kan dit niet.
* Bij het ponsen van meerdere rijen gaten is het bij het doorschuiven van het papier gokken bij de Zutter,
   Bij de Cinch gaat dit zeer gemakkelijk word ook aangegeven met de standaard maten.
* Cinch kan meerdere vellen papier aan in 1 keer dan de Zutter
* Cinch is duurder in aanschaf
Ik denk dat ik zo de belangrijkste verschillen heb genoemd tussen Zutter en Cinch.
Mijn persoonlijke mening: Ik vind de Cinch makkelijker in gebruik omdat hij steviger staat. Staan is staan op de tafel. Je hoeft geen arm uit te trekken, doordat de hendel aan de voorzijde zit, kantelt de machine niet, wat bij de Zutter wel gebeurd. De Cinch stanst makkelijker of lichter vind ik. Het grote voordeel voor mij is dat hij 12 gaten in een keer maakt. En dat het zeer goed gaat het papier door te schuiven. Wil je aan de boven zijde en aan de onderzijde gaten stanzen met in het midden een "open" ruimte gaat dit veel handiger dan met de Zutter.
Als ik opnieuw mag kiezen tussen Cinch en Zutter kies ik voor Cinch al is hij duurder. Bij de Zutter had ik toch regelmatig dat de gaten niet even ver uit elkaar staan wanneer het papier doorgeschoven word, en alleen al om dit feit is de meerprijs van de Cinch me meer dan waard.

3 opmerkingen:

Inge zei

ik kan mij daar helemaal bij aansluiten!
de cinch is ook voor mij een aanschaf geweest die zijn geld meer dan waard is!!!
liefs inge

scrapeetje zei

dat ga ik eens opzoeken , zoek namelijk ook iets om gaatjes te maken en te binden, bedankt voor je filmpje

Unknown zei

een vraagje...kan men hier ook a4 formaat...de lange kant...mee doen????

groetjes Francis