dinsdag 18 mei 2010

Wat is een Digi Stamp

Al een paar maal heb ik de vraag gekregen "wat is een digi stamp" "wat doe ik ermee" "en hoe moet dat dan"
Een digi stamp is een digitale stempel, een afbeelding op de computer, gemaakt met de computer of met de hand gemaakt en ingescand.
Wanneer je op een digi stamp klikt word de afbeelding vergroot en kan je hem opslaan door op je rechter muisknop te klikken 'afbeelding opslaan' je kan de map kiezen waar je wilt dat de afbeelding bewaard word.
Als de stempel is opgeslagen is hij klaar voor gebruik, in een foto bewerkings programma kan je de afbeelding vergroten of verkleinen net wat je wilt.
Tot slot print je de afbeelding uit, en kan de afdruk ingekleurd worden.
Het is afhangelijk van de printer en de printerinkt hoe de inkt houd bij het inkleuren met "vochtige" kleuren, zoals copic markers, distress inkt, waterverf etc. Dit is een kwestie van uittesten.
Ikzelf print mijn afbeeldingen uit met de Epson Stylus PX700 printer op DCP Papier van Clair Fontaine, dit werkt zeer goed, ik heb geen last dat de printerinkt gaat vlekken bij het inkleuren met copic markers, waterverf of distress inkt.
Mochten jullie nog steeds vragen hebben, stel ze gerust want een domme vraag is een vraag die niet gesteld is. :)
Liefs

2 opmerkingen:

Internet Radio Zeeland zei

een vraagje waar kan je dat kopen dat dcp papier van clair fontaine?

Groetjes sonja

Lydia Boode zei

Hallo Sonja,
Een aantal hobbywinkels verkoopt dcp papier in een setje van 10 vellen.
Een tijdje lang heb ik het zelf ook verkocht doordat de verzendkosten vrij hoog uitvallen doe ik dit niet meer.
Copic heeft nu ook papier uitgebracht je kan dit vinden via deze link

http://www.scrapbookdepot.nl/catalog/product_info.php?products_id=20158

Ik werk zelf nog wel met DCP papier kan je daardoor niet zeggen hoe dit papier werkt maar de recenties zijn wel erg goed.

Liefs